Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

zondag 26 februari 2017

Klokgelui en een boekenhemel

 
 
Noorbeek, zaterdag 18 februari 2017
 
 
 
 
 
Afgelopen weekend waren we weer even in Zuid-Limburg.
In Noorbeek streken we onze vleugels neer.
 
We wandelden tot in België, luisterden naar het klokgelui in de verte,
staken een kaars op bij de heilige Brigida de patrones van het dorp
en genoten van de rust en de ruimte ...
 
 
 
 
 
 
 
Noordal
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik hou van het Zuid-Limburgse heuvellandschap.
Als kind bracht ik hier mijn eerste vakanties door ...
Nu loop ik samen met Lief door het glooiende land,
de grond waarop hij is geboren.
 
Ik kan hier zo van genieten ook al lopen we maar een klein stukje.
 
 
 
 
 
 
Mapi met Mam, Schin op Geul, mei 1959
 
 
 
 
 
 
 
 
Zondag keek ik mijn ogen uit in Boekhandel Dominicanen
in Maastricht ...
 
 
 
 
 
Gevestigd in de ruim 700 jaar oude Dominicaner Kerk 
waan je je hier in een boekenhemel.
Echt een prachtige locatie, uniek en indrukwekkend!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
zicht op zuidelijke zijbeuk ,klik op de foto
 
 
 
 
Naast boeken worden hier ook andere artikelen en muziek verkocht. 
 
 
 
hardstenen zuil met versierd kapiteel
 
 
 
 
 
 
 
vroeg 17de-eeuwse gewelfschilderingen,
gebeeldhouwde sluitstenen op de kruising van de gewelfribben
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detail, musicerende engelen
 
 
 
 
Uiteraard verlieten we deze bijzondere kerk niet zonder
 een mooi nieuw boek.
 
 
 
 
 
 
 


2 reacties:

Geri Meftah zei

Die boekhandel, wat mooi!!!! Ik ben met mijn ouders en broer ook in Limburg geweest Zo'n totaal andere mooie wereld. leuke jeugdfoto! Herinneringen, he?

Ans van Ispelen zei

Wow !
Wat bijzonder,deze bibliotheek.
En wat een lieve foto van je.

Liefs Ans

Template by:
Free Blog Templates