Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vrijdag 27 januari 2017

Thank you

 
 

Thank you ... (klik op de foto)
 
 
Iedere dag gaan er tientallen spulletjes door mijn handen,
Ik ben al dagen bezig met opruimen.
Nou ja wel in mijn eigen tempo en op mijn manier.
 
Van Tineke van het blog Story of a sister kreeg ik het boek
"Opgeruimd" geschreven door de Japanse Marie Kondo opgestuurd.
Waarvoor heel veel dank!
 
Deze opruimgoeroe leert mensen hoe ze hun rommelige huizen
kunnen transformeren in ruimtes vol rust en inspiratie.
Volgens haar is de sleutel tot succesvol opruimen
om alleen die zaken te bewaren waar je echt van houdt
en de rest weg te doen.
 
Het lijkt te mooi om waar te zijn.
 
Marie stelt vragen die mij deels inspireren,
maar al snel merk ik dat wij op een aantal punten
 niet helemaal op een lijn zitten.
 
Ha, ik vind veel te veel dingen leuk en overal
zie ik nog nieuwe mogelijkheden in.
Dat schiet dus niet echt op ...
 
Intussen heb ik wel mijn kledingkast onder de loep genomen.
Nee ik heb mijn kleding niet op de grond uitgezocht,
veel te onhandig en bovendien,
dat doe je je kleren toch niet aan?
 
Zo tot dusver de KonMari-methode ...
 
En weet je waar ik momenteel echt blij van word,
mijn nieuwe bril, ik kan weer borduren !
 
 
 
 
 
 
 
 


8 reacties:

Elisabeth zei

Dus jij bent aan het opruimen .Ik doe dat regelmatig maar bewaar heel veel spullen omdat ik er de ruimte nog voor heb .Een steriel en te strak opgeruimd huis is niet mijn ding want ik vind allerlei ''tuttemerul'' zo gezellig staan .Fijn dat je weer kunt borduren want dat is zo leuk om te doen ,wel moet je veel geduld hebben !In Maart krijg ik mijn staar operaties en daarna hoop ik weer een stuk beter te kunnen zien .Maar vind het wel heel eng hoor om het te laten doen ,het kan niet anders want alles zie ik nu zo wazig .Ik wens je een fijn weekend.
Liefs Elisabeth

Ans van Ispelen zei

Je bent dus goed bezig,Mapi.
En wat fijn,dat je weer kunt borduren.
Heb ik vroeger ook regelmatig gedaan.

Fijn weekend
Liefs Ans

Bertiebo zei

Hee leuk van dat borduren. Ik ben er ook na jaren weer aan begonnen.Jaren waarin ik wel wilde, maar het niet kon zien zonder loep of een hele felle lamp. En nu lukt het gewoon weer.

christiene zei

Ha Mapie,
Het voorjaar inzicht de kasten opgeruimd,geeft al een heerlijk gevoel
maar kleine leuke spulletje,even kijken toch niet weg doen....
Wat fijn dat je alles weer goed kunt zien,zeker met zo,n fijn borduurwerkje.
lieve groet
Christiene.

Polders & Pins zei

Dat opruimen ... heb ik vorig jaar gedaan, en daar nu spijt van. Als je er blij van wordt als je je spulletjes ziet gewoon houden! Soms is het wel fijn om alles een shake te geven en te herordenen. Dat helpt ook al in de chaos in je hoofd over de spullen.
Heel fijn dat je met de nieuwe bril weer kunt borduren. Ziet er nu al schattig uit! Ben benieuwd naar jouw speldenkussens!! Dank je voor het commentaar op mijn blog!

La Maison zei

Opruimen is voor mij heel lastig omdat ik van alle mooie dingen hou. Ik geniet ervan en kijk er met plezier naar.
En plezier moet je toch hebben in het leven?
Ik ben blij dat jij vrolijk wordt van Het blog van mijn vriendin.
Veel liefs
Hermine

Geri Meftah zei

Ik twijfel altijd tussen opruimen en houden. Echte rotzooi kan ik gemakkelijk weggooien maar dingen van vroeger, dingen dit ik misschien wel helemaal niet nodig heb, maar waar ik wel aan gehecht ben, ik hou het lekker allemaal.
Ik ben gek op dozen en manden. Daar doe ik veel in tegenwoordig. Staat leuk en het is toch opgeruimd.

Ik zou zeggen. Hou en geniet van al je mooie spullen en maak er mooie foto's van. Zet het op je blog. Dan hebben wij er ook plezier van :-)

Geri Meftah zei

Wat fijn dat je weer kunt borduren!

Template by:
Free Blog Templates