Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

maandag 12 september 2016

Engeland in herhaling

 
 
Gazette & Herald, Friday, July 26, 1963
 
 
 
 
De reis naar Engeland heeft mij bijzonder goed gedaan.
 
Als klein meisje , 7 jaar oud,
maakte ik voor het eerst kennis met dit mooie land.
 
Samen met mijn ouders gingen we naar
meetings van de Internationally Yours Club.
Opgericht door en voor vrouwen van over de hele wereld (1955)
 
'Dedicated to our chosen task of creating a better understanding among the women of the world, we as members of
Internationally Yours, are united by the common desire for
PEACE, among the people of all Nations '
 
Mijn moeder was lid geworden van een van de Engelse afdelingen.
Later werd er een Nederlandse afdeling opgericht.
 
 
En zo mocht ik in juli 1963, verkleed als Volendams meisje,
Haagse Hopjes uitdelen op een school in Monk Fryston
 (North Yorkshire)
 
 
 
 
 
 
Ik weet niet meer of ik dat wel echt leuk vond om te doen.
Als ik zo naar de foto kijk ...
 
Wel haalde ik samen met m'n nieuwe vriendinnetje Valerie de krant ! 
 
Maar goed zo leerde ik dus op een heel bijzondere wijze
Engelse kinderen kennen.
 
Zo'n beetje iedere zomer gingen we op vakantie naar Engeland
en bezochten dan vaak vrienden en bekenden.
 
Dat heb ik zelf ook nog jaren lang volgehouden.
Engeland werd een soort van tweede thuisland.
 
Door persoonlijke omstandigheden en
de ongemakken die mijn ziekte met zich meebrengt
kwam er de laatste jaren jammer genoeg van reizen
niet veel meer terecht.
 
 
Kunnen jullie je een beetje voorstellen hoe blij ik werd
toen ik drie weken geleden de White Cliffs of Dover in de verte zag opdoemen !
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ferry naar Engeland, DFDS
Duinkerken - Dover
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
The White Cliffs of Dover
 
wordt vervolgd
 
 
 
 


3 reacties:

Ans van Ispelen zei

Een hele bijzondere reis dus,lieve Mapi.
En wat leuk de foto's uit 1963.
En zelfs in de krant daar gestaan.
Ja,de herinneringen zullen wel door je
heen gegierd zijn.
Een reis om te koesteren.

Liefs Ans

Bertiebo zei

Nou, dat kan ik me zeker voorstellen. Fiijn voor je. En die foto's zijn superleuk!

christiene zei

Ha Mapie,leuk om te zien als klein meisje
ook de klederdracht,en ook nog eens in de krant.
Fijn dat je deze reis weer hebt kunnen maken
en dat de reis je goed heeft gedaan!
Mooi van toen en nu.
liefs
zomer groetje
Christiene.

Template by:
Free Blog Templates