Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dinsdag 27 september 2016

Een ooievaar met vier poten

 
 
thuis , 26 september 2016
 
 
 
 
Dit leuke tegeltje kocht ik in een museumwinkel in Chichester.
 
Tussen een achtergrond van aardbeien op goud geschilderd
zien we een ooievaar parmantig stappen.
 
Het stelt een detail van een randversiering voor in een getijdenboek
gemaakt in Rouen c. 1480.
 
 
Het boek zelf bevindt zich momenteel in de Bodleian Libraries,
University of Oxford.
 
 
 
Ooievaars hebben al jaren mijn speciale interesse.
 
 
 
 
 
 
 
 
mijn krabbeltjes van ooievaars .....
 
 
 
Ik kom ze tegen op de gekste plekken,
bijvoorbeeld op lantaarnpalen midden in de stad.
Ik hield eens een schriftje bij waar en wanneer ik er een of twee
of meerdere had gezien.
Daar ben ik mee opgehouden.
 
 
 
 
 
 
Overigens is Chichester een hele mooie oude stad.
Vooral de uit de 11de eeuw stammende kathedraal
is de moeite van het bezoeken waard,
 
 
 
 
 
 
 
 
Chichester Cathedral, 29-08-2016 
 
 
 
 
maar daarover misschien in een later bericht meer ... 
  
 
 
 


4 reacties:

Ans van Ispelen zei

Erg mooi tegeltje,Mapi.
En inderdaad,ooievaars zijn bijzondere vogels.
Sierlijk en mooi.
En de kathedraal zal zeer zeker prachtig zijn,ik
kijk uit naar het vervolg.

Liefs Mapi

Janneke zei

Schitterende foto van de kathedraal van Chichester en ook het pad met de muren, heel mooi gefotografeerd. Het tegeltje met ooievaar vind ik ook heel leuk en dan die vierpotige ooievaarsprins, haha. Het is, of beter gezegd was altijd heel bijzonder om een ooievaar te zien, maar hun populatie is de laatste tijd behoorlijk toegenomen, nu kom ik ze zeer regelmatig tegen.
Groeten, Janneke

Geri Meftah zei

Ik zie nooit een ooievaar. O, wat jammer. Mooie tegel. Liefs van Geri

christiene zei

Ha Mapie,
Wat een bijzonder tegeltje,ook deze foto
zo mooi geëtaleerd,de kleuren komen zo mooi uit.
en nog een vleugje vakantie voor het na genieten
fijne zonnige week
veel liefs Christiene.

Template by:
Free Blog Templates