Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

maandag 14 maart 2016

Te voet

 
 
Fuut, plaatje voor het RIZLA+ album
Zo leer je vogels kennen.
 
 
 
Het was er het weer voor .
Wandelen.
 
Aan de rand van de stad zagen we Futen een prachtig baltsritueel vertonen.
Nog nooit eerder heb ik dit van zo dichtbij goed kunnen bekijken.
Het kopschudden, onder elkaar doorduiken,
met gespreide vleugels weer opduiken
en het elkaar aanbieden van waterplanten ...
 
 Een bijzonder verleidelijk schouwspel.
 
 
 
 
Kievit, plaatje voor VERKADE'S ALBUM
"Hans de Torenkraai"
No.4
 
 
 
Ook hoorde ik Kieviten hun eigen naam roepen.
Als ware luchtacrobaten zwierden ze om elkaar heen.
Ze hebben echt de lente in hun kop.
 
 
 
 
 
 
 
Fazant, plaatje voor RIZLA+ album.
Zo leer je vogels kennen.
 
 
 
Gisterenmiddag tegen het vallen van de avond
zat ik samen met Lief op een bankje.
We overdachten het weekend en zagen de zon ondergaan
aan de Kralingse Plas (Rotterdam)
 
Op de terugweg naar de auto kruiste een prachtig gekleurde Fazant ons pad.
Heel rustig en beheerst, op nog geen paar meter afstand.
 
Ik slaakte een gilletje ...
 
 
En dan heb ik niet eens verteld dat er katjes bloeien aan het water,
overal krokussen en narcissen opduiken
en hier en daar al bloemen aan de struiken tevoorschijn komen.
 
Zo terugblikkend een wonderrijk weekend dus.
 
 
 
 
(Vogelplaatjes komen uit eigen verzameling) 
 
 


4 reacties:

Geri Meftah zei

Dat was me nog eens een weekend. Het klinkt verrukkelijk. En er gaan er nog meer komen. Het leven kan goed zijn. XXXX Geri

Ans van Ispelen zei

Jouw weekend kan dus niet meer stuk,Mapi.
En wat een mooie nostalgische plaatjes laat
je zien.
Heel bijzonder om dit nog in je bezit te hebben.

Liefs Ans

Janneke zei

Dit is grote genieten in de natuur, het voorjaar is voor jullie dit weekend nasdrukkelijk begonnen.
Groetjes, Janneke

christiene zei

Mapie,een mooie wandeling,zeker met deze mooie vogels
echt voorjaar,en dan een fanzant tegenkomen,zo kleurijk
zo mooi!!
ook het mee kijken hier is genieten voor mij.
Liefs een groetje
Christiene.

Template by:
Free Blog Templates