Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

donderdag 31 maart 2016

Flora's schatkamer

 
 
 
 
 
 
De werkzaamheden aan het bloemenkleed en mijn verhaal
 over bloemen in de kunst (voor de Ouderensoos) vorderen gestaag (KLIK)
Ik begin inmiddels wel een beetje de zenuwen te krijgen want oh,
 oh wat heb ik me op mijn hals gehaald.
Ik merk dat ik moeite heb met het onthouden van kleinigheden,
dus schrijf ik maar veel op.
Dit alles moet dan weer in een groot lettertype ,
anders kan ik het niet lezen.
 
Vroeger schudde ik de verhalen zo uit mijn mouw.
Nu nog wel,
maar ervaar toch dat het in mijn hoofd wat rammelt.
 
Nog twee weken te gaan en dan is het zover.
 
Ik heb er veel zin in.
 
 
 
 
Rembrandt, Saskia als de Romeinse godin Flora, 1634
Hermitage , St. Petersburg
 
 
 
Met bloemen bekranst, met bloemen beladen,
Zullen we door de bloemen waden,
Langzaam aan, dat onze hakken
Niet de stelen zouden knakken.
 
Jacqueline E. van der Waals (1868-1922)
 
 


4 reacties:

Ans van Ispelen zei

Het is echt schitterend.
En als het opschrijven je veel
steun geeft,doe je dat gewoon lekker lieve Mapi.

Liefs Ans

Jos zei

Hoi Mieke,

Het is een prachtige vaas met bloemen.
Dat heb je heel mooi gemaakt.

Groetjes,

Jos

christiene zei

Mapie,
Wat een werk en wat een geduld
en met recht flora,s schatkamer
ziet er prachtig uit!!!....kleurrijk
je bent er nog mee bezig?
Liefs groetjes Christiene.

Geri Meftah zei

Ik vind het een prachtig kleed. Wat mooi, Mieke.

Template by:
Free Blog Templates