Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

donderdag 14 januari 2016

Green eyes

 
 
Detail tekening gemaakt in 1976, ware grootte © Mapi

 
 
 
Gisteren liet ik een paar oude tekeningen zien aan mijn yogavriendin.
Deze was ik eigenlijk helemaal vergeten.
Die groene ogen ...
het trof me.
 
 
 
 
Ter inspiratie had ik een foto gebruikt van een meisjesportret
van Louise Juliana van Oranje-Nassau ca. 1580.
Toegeschreven aan Daniël van den Queborn.
 
 
 
 
 
 
 
 
Portret van Louise Juliana van Oranje-Nassau (1576-1644)
Oberes Schloss (Siegen), Museum des Siegerlandes         
 
 
 
 
 
     

Voorlopig berg ik de tekening niet op,
ik heb 'm al veel te lang in het verborgene gehouden ...
 
 
 
 
 
 
 
 gemengde techniek op papier
 

 
 
 
Meer informatie over het originele schilderij KLIK
 
 



 


4 reacties:

Ans van Ispelen zei

Wat mooi gedaan,Mapi.
En terecht,dat je deze tekening hier plaatst en
het niet weer opbergt.
Dat heb ik laatst ook gedaan,tekeningen die ik
lang geleden maakte,gefotografeerd.
Er ging weer een wereld voor me open.
Heel goed,dat jij dit nu ook doet.

Liefs Ans

Janneke zei

Inderdaad die tekening zou ik ook niet opbergen, dit verdient een betere plek dan ergens in la of kast.

The Dutchess zei

Prachtig...een juweeltje x

christiene zei

Mooie sprekende groene ogen deze tekening!
lang bewaard,Mapie en dan komt het te voorschijn
dan zie je het soms met heel andere ogen,heel bijzonder.
Liefs groetjes
Christiene.

Template by:
Free Blog Templates