Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

maandag 23 november 2015

De Grutto

 
 
Gisteren een snelle schets van de Grutto gemaakt ...
 
 
Misschien is het jullie ontgaan,
 maar de Grutto is gekozen tot nationale vogel.
 
 
 Nederland had tot nu toe geen nationale vogel,
 reden voor Vroege Vogels en Vogelbescherming Nederland om
 de afgelopen maanden een verkiezing te organiseren.
 
 
Bijna een kwart van de in totaal 41.669 stemmen is
naar deze weidevogelsoort gegaan.
 
 
 
Voor wie meer over deze verkiezing wil lezen en bekijken :
 
 
 
 
 
 
 
©Erik van Ommen
 
 
... en beluisteren :
 
 
 
 
 


5 reacties:

Ans van Ispelen zei

Wat heb je dat mooi getekend Mapi.
En heel terecht,dat deze vogel is gekozen.
Ook goed ter bescherming.

Liefs Ans

Jos zei

Hoi Mieke,

Het is een fraaie tekening van de Grutto.
Dat de Grutto de nationale vogel is geworden past heel goed bij Nederland.

Jos

Janneke zei

Jaaa, ik ben heel blij dat de grutto onze Nationale vogel is geworden, ik heb ook op de grutto gestemd. Je hebt de vogel prachtig getekend, doe er een lijstje om en zet hem op je bureau, zo leuk. Ik wist eerst overigens niet dat de grutto in Friesland de ´koning van de weide´ werd genoemd, dus niet alleen in het liedje van Syb van der Ploeg.
Lieve groet, Janneke

christiene zei

Ha Mapie,een prachtig vogel de Grutto,met recht verkozen tot nationale vogel.
een mooi tekening zo als de Grutto is.
Wens je een mooie dag!
liefs een groetje
Christiene.

Geri Meftah zei

Ik kan me niet herinneren ooit een grutto te hebben gezien. Ik heb op de reiger gestemd. Die zie ik geregeld en ik vind het altijd leuk ze te zien. De mus en de merel staan ook hoog, ook favorieten van mij.

Template by:
Free Blog Templates