Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

woensdag 26 augustus 2015

Take a picture

 
 
Bokrijk 2015
 
 
Soms zou ik jullie zo graag van alles willen vertellen,
maar dan vind ik niet de juiste woorden
en dan denk ik, laat maar !
 
 
Schrijven is niet mijn sterkste kant.
Ik denk meer in beelden.
 
 
 
 
 
 
 
Kinderdijk 2015
 
 
Ik fotografeer graag.
Als klein meisje kreeg ik al een fototoestel
van mijn vader.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn allereerste foto, gemaakt in Rotterdam, de stad waar ik ben opgegroeid.
 
 
Het lag dus voor de hand dat ik mijn eerste foto's
 bij ons in de buurt zou gaan maken.
Al jong interesseerde ik mij in kunst en geschiedenis.
Beelden fotograferen leek mij wel wat.
 
 
 
 
 
 
 
 
zoek de poes 
 
 
en dieren, nog altijd een dankbaar onderwerp ... 
 
 
 
 
 
 
 
 1968
  
 
Met plezier ging ik een aantal fotocursussen volgen
ook tijdens mijn studie Kunstgeschiedenis.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Voorbeelden van een portretbuste leren fotograferen 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
of een kerkinterieur ...
 
 
 
 
 
 
 
 
Mapi aan de slag in de Jacobikerk te Utrecht,
eind jaren '70 van de vorige eeuw
 
 
 
Zelf fotorolletjes leren ontwikkelen en afdrukken
 en heel blij zijn met het resultaat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Parijs, 1978
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Place du Tertre, Montmartre. klik op de foto
 
 
 
Ja ik heb toen best veel geleerd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Père Lachaise, Parijs 1978
 
 
 
Inmiddels dozen en plakboeken vol foto's verder
maak ik nog steeds foto's, nu digitaal.
 
Ik denk dat fotograferen voor mij
naast al mijn andere creatieve uitspattingen 
de juiste uitlaatklep is ...
Ik wil jullie nog zoveel laten zien !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                 © Jonne, de Mortel 18 juni 2011.





6 reacties:

Ans van Ispelen zei

Erg mooie foto's,Mapi.
En je mag nog veel meer laten zien.
Ik vind zwart-witfoto's dikwijls heel
mooi van sfeer.

Liefs Ans

Willy zei

Laat maar zien Mapi, erg leuk om met je mee te kijken. Leuk dat je nog weet wat je eerste foto was.
Lieve groet,

The Dutchess zei

Een wereld in zwart wit..zoveel mooier ook...En ik geloof dat ik ook de foto,s kan zien die je nog niet hebt gemaakt..xoxo

Janneke zei

Wat leuk dat je al zo jong geïnteresseerd was in kunstgeschiedenis. De eerste foto bij De Doelen, zo bijzonder.
Wat mij betreft laat je nog veel meer zien hoor, ik hou ook van kunst en de natuur natuurlijk.
Lieve groet,
Janneke

christiene zei

Mapie,ik vind het heel bijzonder wat je
laat zien en schrijft,
tussen de regels door leer je iemand toch een beetje kennen
Leuk je kinderfoto, maar ook die met de vogel.
liefs groetjes Christiene.

Geri Meftah zei

Wat leuk het kinderlijke handschrift. En de minijurk. Ja, zo zag ik er ook uit. Mooie zwart-wit foto's. Ik weet jammer genoeg niets van het ontwikkelen van foto's.
We hebben dezelfde interesses. Ik ga proberen een hartje te maken <3 Liefs van Geri

Template by:
Free Blog Templates