Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dinsdag 28 juli 2015

De Kleine Boerderij

 
 
Engelenpad , juli 2015
 
 
 
 
 
Af en toe piep ik er eventjes tussenuit.
Zo bracht ik een bezoek aan de Plantentuin 'De Kleine Boerderij '
in de kolonie van Merksplas (België)
 
 
 
 
De verbouwde cipierswoning
 
 
 
 
De plantentuin is niet toegankelijk voor het publiek,
maar op zondag 12 juli stelde men de tuin eenmalig open.
 
 
 
 
 
 
Inktstempel, bewijs van toegang



 
 
 
 
 
Hydrangea
 
 
 
 
'De kleine Boerderij'  was vroeger een straftuinbouwschool binnen
de kolonie van Merksplas.
Omdat de tuin nog in volle ontwikkeling is, moet er nog enkele jaren hard gewerkt worden en kan hij nog niet opengesteld worden voor het publiek.
 
 
 
 
 
 
Agapanthus
 
 
 
 
 
 
 
Een van de twee bijenkasten
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wel worden er regelmatig themawandelingen en cursussen georganiseerd bijvoorbeeld een kruidencursus.
Hiervoor hebben ze speciaal een kruidentuin ingericht zodat de cursisten hun theorie ook in de praktijk kunnen toepassen.
 
 
 
 
 
 
Knoflook en Heemst
 
 
 
 
 
 
Toch waren het vooral de Soay schapen die bij mij
de meeste aandacht trokken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Deze schapen staan bekend om hun vermogen
 zelf hun vacht te kunnen ruien.
Ze hoeven daarom niet geschoren te worden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Er werden ook verse en gezonde maaltijden aangeboden.
Ik kon het niet laten een foto van deze tafel te maken,
een prachtig stilleven !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
zevenstippelig lieveheersbeestje
 
 
 
 

 
 


6 reacties:

Riitta Sinikka zei

♥Hello dear Mapi! So beautiful place! Happy summer time! best regards from Finland! xxx Riitta♥

Elisabeth zei

Wat een prachtige foto die eerste ! Zo te zien een heerlijk tuin om een bezoek te kunnen brengen ,als ik je foto's zie ziet de tuin er nu ook al heel erg mooi uit .Ik zou me daar ook wel kunnen vermaken .
Liefs Elisabeth

It's me zei

Mooi daar hoor....fijn zo'n dag niet dan .?...liefs fijne zoner Ria x

Ans van Ispelen zei

Mooi daar,Mapi.
En ik begrijp dat het dus nog mooier gaat worden.
De stilleventafelfoto is echt prachtig.
Ook qua belichting.

Liefs Ans

Janneke zei

Zo af en toe er een dagje tussenuit is heerlijk en je hebt weer een bijzondere plek bezocht. De tuin is nu al best mooi en zal alleen maar mooier worden en dan die Soay schapen, dat zijn toch altijd de mooiste plaatjes, dieren buiten in de natuur en dit zijn best bijzondere schapen had er nog nooit van gehoord.
Groetjes, Janneke

Geri Meftah zei

Mooie foto's. Mooi die tafel. Wat een bijzondere wandeling. Ik had nog nooit eerder van de tuin gehoord. Leuk, want zo leer ik wat. Je hebt er een mooi verslag van gemaakt. Ik wil ook, maar België is een beetje ver weg.......

Template by:
Free Blog Templates