Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

donderdag 22 januari 2015

Zomaar een vraag ...






Zomaar een donderdagmiddag ...
De vinkjes vliegen af en aan op het balkon.










Het valt mij op dat de Kerstroos (Helleborus) wel bloeit , 
maar nog maar heel weinig bladeren heeft .
Ik vraag mij af  hoe dat kan ?
Weet een van jullie het ?








Bloeiende Helleborus met maar heel weinig bladeren ...





5 reacties:

christiene zei

Ha Mapie,
jou vraag,ik weet het niet zeker
zo het kunnen dat het winter is.
Als het winter is groeien er geen blaadjes
anders zouden ze bevriezen.
en dat later de blaadjes gaan groeien.....
Fijne dag liefs
groetje Christiene...

Elisabeth zei

Wat is het toch gezellig de vogeltjes die komen eten ! Ook hier een hele drukte . Wat de Helleboris betreft weet ik het niet .Ik heb er 2 ,de ene maakt ook bijna geen enkel nieuw blad maar heeft wel 3 stengels met knoppen ,de andere doet eigenlijk niets !Misschien vergt de bloei teveel van de plant ,en heb je hem wel nieuwe aarde gegeven ? ik roep maar weer wat .
Liefs Elisabeth

Elisabeth zei

Ben ik nog even .Ik las net dat de plant na de bloei meestal nieuw blad gaat maken .
Groetjes Elisabeth

Janneke zei

Het ziet er naar uit dat dit de Helleborus niger is en die heeft al minder blad. Had je soms al een tijd geleden de lelijke bladeren afgeknipt? Dan komen er na de bloei als het voorjaar begint weer nieuwe bladeren uit de grond.
Groetjes,
Janneke

Ans van Ispelen zei

Ik zie al antwoorden langskomen,
Mapi.
En wat ik zo leuk vind,is het uiltje dat er bij staat.

Enne...ik zie je zeer snel.
Liefs Ans

Template by:
Free Blog Templates