Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dinsdag 21 oktober 2014

Muziek en nog veel meer






Om Mapi's optrekje is van alles gaande.
Struiken en bomen die worden weggehaald, 
buitenschilderswerkzaamheden, kleurwijzigingen ...
Je ziet het met de dag mooier worden !









To en Totje (de tortels) lijken zich er niets van aan te trekken.













Ondertussen probeer ik naast mijn dagelijkse bezigheden
wat aan de keukentafel te tekenen en kleuren of
een fijn boek te lezen.
     










Vorige week trakteerde ik mijzelf weer eens op een balletvoorstelling,
BACK TO BACH
uitgevoerd door Het Nationale Ballet.






Vier verschillende dansstukken 
op de prachtige muziek van Johann Sebastian Bach.


' In Light and Shadow ' van de choreograaf Krzysztof Pastor 
maakte op mij een diepe indruk en vond ik veruit
het meest aansprekende ballet .....












Een bezoek aan de tentoonstelling MODE, DE MUSICAL
 in het Centraal Museum te Utrecht
stond ook al een tijdje op mijn to do lijstje.







Mode-illustrator Piet Paris is gevraagd een tentoonstelling te maken met de museumcollectie.
 Hij koos als insteek : de musical. 
Via zaalthema's als backstage, de rode loper en - uiteindelijk - de voorstelling laat hij aan de hand van twee hoofdrolspelers, de zussen Chantal en Simone twee tegengestelde 'smaken' zien.
Simone staat voor modern, minimalistisch, geometrisch en Chantal staat voor decoratief, traditioneel, rond.




Jammer genoeg kon dit concept mij niet echt boeien.

Of zou het soms aan het weer gelegen hebben .....




© Centraal Museum



Om af te sluiten nog een verrassing :

Afgelopen vrijdag lag er een klein pakje bij mij in de brievenbus.
 Ik had een leuke zonnige broche gewonnen,
een give away!
Bedankt Tineke van het blog Zuidweg 10 ,
ik ben er erg blij mee .....







9 reacties:

Kleurrijk zei

Wat een mooie kast en klok. Heerlijk al die boeken. Ooooo, bomen gekapt, maar het wordt wel mooi, begrijp ik. Bij ons is nu ook 1 boom gekapt. Wij hebben ook allerlei plannen mbt de tuin. Maar het wordt wel een langzaam aan operatie. Leuk poppetje op de ......met potloden. Groeten van Geri

It's me zei

Hele dikke knuffel liefs van mij,..fijne week...x!

Jos zei

Hoi Mieke,

Je hebt er een mooi en leuk blog van gemaakt, het lukt je iedere keer toch weer.

Liefs,

Jos

The Dutchess zei

Een kast met mooie dingen..en n huis waarin een mooi mens woont..en nu wordt er wat opgeknapt..altijd leuk !

Riitta Sinikka zei

♥Hello my dear friend! Lovely birds..and all..♥ Happy day!♥ xxx Riitta

Janneke zei

Heerlijk dat je alles om je heen steeds mooier ziet worden. Ons project vordert langzaam, geeft niet, als het in het voorjaar maar af is.
Heb genoten van de muziek van Bach bij het ballet!
Liefs, Janneke

christiene zei

Mapi,mooi met dit log je leer ik je een beetje kennen......
Je geniet van alle mooie kleine dingen en dat vind ik zo mooi jou.
als ik dat zeggen mag.
liefs groetje Christiene..

House of Seasons zei

Zo dat is een veelzijdige post!
Even op je gezellige blog bijgelezen en ik dacht, ach kom, ik zit toch even in mijn koffiepauze :)
laat ik eens een reaktie achter laten!
Een balletvoorstelling op deze muziek lijkt mij prachtig!
liefs
Lia

Ans van Ispelen zei

Wat leuk,dat je deze Give Away hebt gewonnen,Mapi.
En ook leuk,dat je je getrakteerd hebt op fijne uitstapjes.

Liefs Ans

Template by:
Free Blog Templates