Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

donderdag 30 januari 2014

Gedichtendag


www.j-bohlmeijer.nl,  Where to go

Foto, 14 juli 2013

(Ode aan de natuur- 48 leden van de Nederlandse Vakgroep Keramisten
exposeerden in het Von Gimborn Arboretum in Doorn.
27 mei t/m 14 juli 2013)







Wat ik van een gedicht verwacht



Ik wil in een gedicht kunnen plaatsnemen
als in een rijtuig.
Ik wil 'Vort' kunnen zeggen of 'Ik ben zo ver!'

De zon moet schijnen
en omstanders moeten blijven
staan en naar mij roepen:
'Met wat voor bestemming rijdt u daar weg?'

Modder moet opspatten
en ik moet door elkaar worden geslingerd
als een bejaarde prelaat,
terwijl ik iets grijp om mij aan vast te houden
en terugroep:

'Een onbekende!'


©Toon Tellegen
Uit:Gedichten 1977-1999. Querido, Amsterdam, 2000






2 reacties:

Ans van Ispelen zei

Wat een bijzonder kunstwerk is dat en een heel leuk gedicht.
Een gedicht met humor.

liefs Ans

Willy zei

Grappig beeld en leuk gedicht van TT. Lieve groet,

Template by:
Free Blog Templates