Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

donderdag 12 december 2013

Kerst(b)engeltjes


                                                                                                                       ©Mapi Co. 2013

Kom dan
Waar dan?
kom bij de boom
met de kaarsen aan,
waar bij de vlam
in't donkere groen
glinstrende dingen
verstoppertje doen


                                                   ©Mapi Co. 2013

Kom bij de kerstboom
kom dan
waaróm dan
om te spelen?
tussen de takken
achter je aan
om je te pakken
we zijn met zovelen.


                                                                                                ©Mapi Co. 2013

Kom bij de kerstboom
kom dan
jij en jij en jij en jij,
ik alleen
zeker niet?
Je hoort er bij
al ken je me niet
de kerstboom is voor iedereen.


                                                                          ©Mapi Co. 2013

Kom je wel
kom je niet
zing je mee
met ons lied
allemaal samen hetzelfde lied
van kom dan
kom dan
bij de kerstboom.

( Leonie Kooiker ©1964 Kris Kras Kerstboek  Amsterdam)



Deze vier kerst(b)engeltjes zijn nu onderweg naar Helmond.
Als alles goed gaat, krijg ik in de loop van volgende week
vier door anderen gemaakte DIY Christmas Ornaments (kersthangers)  retour.
Leuk !






9 reacties:

* Made by Haakjuffie * zei

prachtig! xxxxxx

The Dutchess zei

LIEF..xxx

vrouw Hommel zei

spannend dan, ik vind jou (b) engeltjes om vrolijk van te woorden en wat leuk een gedicht van leonie Kooiker.
lieve groet

Elisabeth zei

Wat zijn ze mooi Mapi ,vooral de bovenste ben ik helemaal weg van .En wat een mooi gedicht
Liefs Elisabeth

Ans van Ispelen zei

Prachtig Mapi.
En dat gedichtje is echt toepasselijk.

Groetjes Ans

The Dutchess zei

kom nog even kijken...en laat n knufel achter..xoxox

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Ik zou het echt helemaal super vinden om een van jouw kerstengelen bij mij in de flop te vinden, ik vind ze prachtig!
Maar ik wacht geduldig af op mijn flopje en wat Janina erin heeft gestopt.
Ik maakte ook engelen, maar dan met postzegels beplakt ;).
Warme groetjes van Susan

Willy zei

Zo prachtig!
Hopelijk komen die voor jou ook snel binnen.

Kleinegelukjes zei

Hallo Mapi, de paarse engel heb ik mogen ontvangen en ik ben er blij mee, dank je wel! Groet Sandra/ Kleine Gelukjes

Template by:
Free Blog Templates