Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dinsdag 24 december 2013

A Very Merry Christmas




Lieve vrienden, vriendinnen en lezers,
bedankt voor al jullie fijne reacties.
Het is iedere keer weer een feestje om te ontdekken
wat jullie er zelf van vinden.
Bloggen verrijkt mijn leven !







Buiten stormt het binnen is het warm en gezellig.
In een oud Kerstboek  las ik het volgende gedichtje ...


De kamer is zo stil, zo stil,
dat ik er bijna slapen wil.
De sparretakken aan de wand,
die geuren uit een sprookjesland.
De lamp hangt helemaal in't groen
met mooie rode tierelantijnen
en op de tafel het fluweel
van trossen blauwige rozijnen.
En bij de deurpost hangt een boog
van maretakken, nauwelijks droog
en vochtig van de regen.
De denneappels bij de haard
in purperen omhulsel,
die liggen op een brede kaart
met glinstrend vergulsel;
de noten en amandelen
en het appelrood ertegen ...
De kamer is zo stil, zo stil,
dat ik er bijna slapen wil,
al heb ik het verzwegen.

(Helma Wolf-Catz, © 1964 Kris Kras NV Amsterdam))
 





Fijne Feestdagen !


Liefs

~~~~~~Mãpi~~~~~~


6 reacties:

The Dutchess zei

Heel veel liefs en fijne dagen Mapi..xoxo

Elisabeth zei

Wat en gezellig kleurrijk log.Zo'n mooie kaart en de foto is beeldig en een prachtig gedicht.Hier giert ook de wind om het huis en het stortregent .Maar binnen is het zo heerlijk vredig ,de kerstboom lampjes branden en de kamer staat vol kaarsen ,ik vind kaarslicht altijd zo rustgevend!Ik wens jou mooie Kerstdagen
Liefs Elisabeth

Ans van Ispelen zei

Wat een lief en mooi gedichtje Mapi.
Hele fijne dagen,hoor.

Liefs Ans

It's me zei

Hele fijne dagen lieverd...x !

Rudy Kauw zei

Lieve Mapi,
Op de laatste dag van het jaar nog veel bekeken en geluisterd naar muziek, het is weer prachtig. Over Mandela in het bijzonder omdat, zoals je weet, wij voor Kerst en Nieuwjaar een foto van het standbeeld van Mandela in Den Haag met zoveel bloemen, hebben gestuurd.
Ook het familiegraf gezien in Kralingen met het ecologische kistje en rozen. erg mooi en, we kunnen ons voorstellen, een heel goed gevoel voor jou dat ze weer bij elkaar zijn.
Dit is de eerste kerst en jaarwisseling zonder je moeder. We wensen je sterkte en denk aan de fijne, leuke en mooie herinneringen met je ouders.
Liefs, Wim en Rudy



Klaudia zei

Gelukkig Nieuwjaar!

Template by:
Free Blog Templates