Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

donderdag 28 november 2013

Gedachten


Foto, An owl a day keeps the doctor away ...





De laatste tijd voel ik mij een tikkeltje somber en heel erg moe.
Het te koop zetten van mijn moeders appartement
speelt rare spelletjes met mijn emoties.

Het moeten loslaten van wat eens was,
 gaat moeilijker dan gehoopt.





Den Haag 2013



Leed is onlosmakelijk verbonden met leven.

Dus is het de kunst om een balans te vinden
tussen acceptatie en verandering.
Ik zal moeten stoppen met vechten,
 met mijn dagelijkse worstelingen.
Pas dan kan ik het touw loslaten dat mij met het leed verbindt.


Geef mij
De kracht om te veranderen wat ik kan veranderen
De moed om te verdragen wat ik niet kan veranderen
De wijsheid om het verschil te zien
( uitspraak van de non Teresa van Avila, 16de eeuw)





Engelenpad.




Een aantal van mijn vrienden en bekenden
maken op dit moment een moeilijke tijd door
en leven tussen angst en hoop.
Allemaal hele lieve mensen met hun eigen verdriet.


Waarom schrijven we onze treurige gedachten niet
op een briefje en verbranden ze ?
Al was het maar in ons hoofd ?




7 reacties:

Ans van Ispelen zei

Ja,het valt niet mee lieve Mapi.
Loslaten wat eens was kost tijd.
Maar ik weet zeker dat er een dag komt waarop je ineens beseft,dat je het hebt los gelaten en dat je verder kunt met de goede herinneringen die er overblijven.Herinneringen die je kunt koesteren.

En ja,ik weet wat je bedoelt met de vrienden die nu leven tussen angst en hoop,laten we hopen dat er vooral nog hoop is.

Liefs Ans

Willy zei

Deze emoties doen je ziekte zeker geen goed, maar het is moeilijk om ze niet te voelen, zo zitten we nu eenmaal in elkaar. De één is hier makkelijker in dan de ander. Hopelijk vind je een weg hierin, want het zou toch vreselijk zijn als je een terugslag krijgt met je ziekte. Ik heb zoiets van dichtbij zien gebeuren, dus denk aan je gezondheid. Lieve groet,

It's me zei

Hele dikke knuffel meis......x !

vrouw Hommel zei

Kan je alleen maar een dikke knuffel zenden en je kracht en tijd toewensen.
lieve groet en het zo logisch dat je hier door heen gaat.

Elisabeth zei

Verwerken en loslaten kost heel veel tijd lieve Mapi .Neem die tijd ook maar ,je hebt het gewoon nodig!! Sterkte ,ook voor de mensen om je heen die het moeilijk hebben .
Liefs Elisabeth

Klaudia zei

Lieve Mapi, ik wens je de kracht om het allemaal te doorstaan en straks weer lachend door het leven te gaan.

Anoniem zei

Mieke, we voelen met je mee en hebben samen eenzelfde verdriet.
De decembermaand is voor mij onlosmakelijk verbonden met verdriet, herinneringen en alweer verdriet.
Samen delen, elkaar steunen.
Afscheid nemen is nu eenmaal het moeilijkste dat er is.
Daar went niemand aan je wil behouden wat je lief hebt.
Maar zo steekt het leven niet in elkaar.
Tot ziens..........

Trudy

Template by:
Free Blog Templates